티스토리 뷰

internet data/Living_Culture

영어회화 2

엘븐킹 2013. 2. 1. 21:30
3030School

[제29강-집중트레이닝]


난 신경 안 쓴다.
I don't care.

너의 사무실은 어디니?
Where is your office?

우리는 매우 늦었다.
We are very late.

그러니까 지하철을 타자.
So let's take the subway.

유니폼을 입어라.
Put on your uniforms.

난 네가 그 영화 봤으면 좋겠어.
I want you to see the movie.

너 불 끌거니?
Are you going to turn off
the light?


그것은 박물관 안에 있어요.
It's inside the museum.

치약은 어디 있나요?
Where is the toothpaste?

난 주는 것을 좋아해.
I like to give.

난 뛰는 것을 좋아해.
I like to run.

그는 무엇을 해야 할 필요가 있나요?
What does he need to do?

그들은 1998년 이후로 여기 살았다.
They have lived here since
nineteen ninety eight.


난 내 침실에서 편지를 한통 쓸 거야.
I'm going to write a letter
in my bedroom.


넌 지금 내가 뭘 했으면 좋겠니?
What do you want me to
do now?


그녀는 선생님이 될 것이다.
She will be a teacher.

난 그에게 오라고 부탁했다.
I asked him to come.

너는 냉장고를 하나 살거니?
Will you buy a fridge?

옷을 벗어라.
Take off your clothes.

왜냐하면 더우니까.
Because it's hot.

너는 왜 화가 났니?
Why are you angry?

난 여기서 9년간 일했어요.
I have worked here for nine
years.


나는 뛰는 것을 즐깁니다.
I enjoy running.

그녀는 미국에 가버렸다.
She has gone to America.

공부하는 것은 재미있다.
Studying is fun.

그것은 택시 정류장 건너편에 있어요.
It's across from the taxi stand.

차고 안에는 두 대의 자동차가 있다.
There are two cars in the
garage.


냉장고에는 우유가 없다.
There isn't milk in the
fridge.


냉장고 안에 맥주가 좀 있다.
There is some beer in the
fridge.


나는 오늘 밤 꼭 샤워를 해야만 한다.
I have to take a shower
tonight.


너 오늘밤 무엇을 꼭 해야만 하니?
What do you have to do
tonight?


그녀는 그녀의 아들이 의사가 되는 것을 원한다.
She wants her son to be a
doctor.

너는 여기에 있을 필요가 없다.
You don't have to stay here.

바나나가 대략 50개 있었어.
There were about fifty
bananas.

나의 사무실은 2층에 있어.
My office is on the second
floor.


너의 아들의 집은 어디 있니?
Where is your son's house?

그는 그의 아들이 더 열심히 공부하기를 원한다.
He wants his son to study
harder.


제가 어떻게 그 빌딩에 갈 수 있죠?
How can I get to the building?

그녀는 그 클럽에 가입하길 원한다.
She wants to join the club.

오늘 밤에 큰 파티가 있을 것이다.
There will be a big party
tonight.


밖에 비가 온다.
It's raining outside.

그러니까 너의 우산을 가져가라.
So take your umbrella.

나는 꼭 한국어를 말해야만 한다.
I have to speak Korean.

왜냐하면 나는 한국인이기 때문에.
Because I am Korean.

난 그보다 더 행복하다.
I am happier than him.

난 내 머리카락을 빗질하는 중이다.
I am brushing my hair.

그가 너보다 훨씬 나아.
He is much better than you.

여기 가까이에 편의점이 하나 있나요?
Is there a convenience
store near here?


넌 무엇이 되기를 원하니?
What do you want to be?

난 그가 나와 함께 살았으면 좋겠어.
I want him to live with me.

그는 최악의 남자 친구였어.
He was the worst boyfriend.

그래서 난 그와 헤어졌어.
So I broke up with him.

교회 가기 전에 너 나한테 전화해 줄 수 있니?
Before you go to church,
can you call me?


그들은 유명해지기를 원한다.
They want to be famous.

너의 차는 새거니 오래 된 거니?
Is your car new or old?

너 언제 숙제했니?
When did you do your
homework?

그녀가 돌아온 후에 저는 숙제를 했어요.
After she came back, I did
my homework.


난 꼭 유명한 남자 영화배우가 되어야 해.
I have to be a famous actor.

왜냐하면 난 예쁜 여자 친구가 있으니까.
Because I have a beautiful
girlfriend.

네가 숙제를 한 후에 너 나의 차를 고쳐줄 수 있니?
After you do your homework
can you fix my car?


이것은 가장 맛있는 배다.
This is the most delicious
pear.


난 어제 내 연필을 잃어버렸다.
I lost my pencil yesterday.

그래서 나는 새로운 연필 하나 사기를 원한다.
So I want to buy a new
pencil.


그녀는 서울에 머무른 지 10년 됐다.
She has stayed in Seoul for
ten years.


이 차는 너의 것 보다 더 편하다.
This car is more comfortable
than yours.


난 이런 말하기 싫어.
I hate to say this.

나는 최고의 의사가 될 것이다.
I'm gonna(going to) be the
best doctor.


내가 너의 휴대전화를 빌릴 수 있니?
Can I borrow your cell
phone?


왜냐하면 나는 나의 휴대전화를 안 가져 왔어.
Because I didn't bring my cell
phone.


그는 매주 일요일 성당에 갑니까?
Does he go to cathedral
every Sunday?

오늘은 그녀의 생일이다.
Today is her birthday.

그러니까 그녀에게 선물을 하나 사줘라.
So buy her a present.

너는 휴대폰을 하나 가지고 있니?
Do you have a cell phone?

그는 영어 공부한지 5년 됐어요.
He has studied English for
five years.


이마트가 어디죠?
Where is Emart?

그것은 그 택시정류장과 버스 정류장 사이에 있어요.
It's between the taxi stand
and the bus stop.

이 길을 따라 약 20분 동안 가세요.
Go along this street for about
20 minutes.


넌 얼마나 오래 여기서 일해 왔니?
How long have you worked
here?


그녀는 매우 종교적이다.
She is very religious.

그래서 그녀는 매주 일요일 교회에 간다.
So she goes to church every
Sunday.


이것이 세상에서 가장 높은 산입니까?
Is this the highest mountain
in the world?


난 너희와 합석하기를 원한다.
I want to join you.

하지만 나의 여자 친구는 너희들을 좋아하지 않는다.
But my girl friend doesn't
like you.


그 편의점은 그 병원 옆에 있습니다.
The convenience store is
next to the hospital.


난 5년 동안 야구를 안했어.

I haven't played baseball for
five years.


나는 옷을 입고 있는 중이야.
I am putting on my clothes.

그러니까 불을 켜라.
So turn on the light.

그녀는 옷을 벗고 있는 중이다.
She is taking off her clothes.

왜냐하면 덥기 때문에.
Because it's hot.

넌 수영하는 것을 원하니?
Do you want to swim?

넌 내가 수영하는 것을 원하니?
Do you want me to swim?

내가 춤 출려고 했는데.
I was going to dance.

난 목이 너무 마르다.
I am too thirsty.

왜냐하면 난 어제 저녁 물을 마시지 않았다.
Because I didn't drink water
last night.


당신의 오른쪽에 그 경찰서가
있습니다.

There is the police station on
your right.


넌 택시를 탈거니?
Will you take a cab?

난 축구를 1998년 이후로 했다.
I have played soccer since
nineteen ninety eight.


나의 아내는 내가 TV 보는 것을 원하지 않는다.
My wife doesn't want me to
watch TV.


넌 아름다워지기를 원하니?
Do you want to be beautiful?

나는 너희들과 어울리기를 원한다.
I want to hang out with you.

너의 사무실은 지하층에 있습니까?
Is your office on the
basement floor?


내 회사가 너의 것보다 크다.
My company is bigger than
yours.


누가 제일 크니?
Who's the tallest?

나는 사과가 있다.
I have an apple.

그래서 나는 그 사과를 먹을 것이다.
So I will eat the apple.

그는 여기에 오기를 원치 않는다.
He doesn't want to come
here.


너는 왜 강남에 갔니?
Why did you go to 강남?

나는 내 친구를 만나러 강남에 갔다.
I went to 강남 to meet my
friend.


그녀는 부유한 의사가 될 것이다.
She is going to be a rich
doctor.


제가 어떻게 백화점에 갈 수 있죠?
How can I get to the
department store?


그것은 우체국 뒤에 있다.
It's behind the post office.

나는 목사가 될 것이고 나의 부인은 의사가 될 것이다.
I will be a pastor and my
wife will be a doctor.


네가 만약 돈이 있다면 택시를 타.

If you have money, take a
cab(taxi).


나는 내년에 다이어트를 할 것이다.
I will go on a diet next year.

나는 샤워하기를 원한다.
I want to take a shower.

나 너의 귤을 안 먹으려고 했는데.
I wasn't going to eat your
tangerine.

그는 나의 학교에서 가장 잘 생긴 학생이다.
He is the most handsome
student in my school.


그것은 먹기에는 너무 뜨겁다.
It's too hot to eat.

넌 내가 뭘 했으면 좋겠니?
What do you want me to
do?


나는 네가 공부를 열심히 했으면 좋겠어.

I want you to study hard.

너 언제 저녁 먹을 거니?
When are you going to have
dinner?